lördag 16 oktober 2010




Den första bilden tog jag för någon dag sedan. Jag var ute och gick en förmiddag, efter en natt med frost. Allt det vita diffusa är spindelnät och då är detta bara en liten del du ser. Man kan ju inte låta bli att fundera lite över dom. Finns det en spindel till varje nät och hur ofta får dom någon fångst. Det behövs ju massor av kryp till alla nät. Tänk vad många nät man sabbar när man går genom riset dessutom, dom finns ju där även dagar man inte ser dom så tydligt.
Den andra bilden är en barntröja som jag stickat till barnbarnet om hon nu kan ha den. Den är i ull, så den är tänkt till kalla vinterdagar, men den ser stor ut så det får kanske bli till nästa vinter.
Idag har jag haft första besöket på kaffedrickning i stugan. Det var svärmor och barnens faster. Dom har ju varit där mycket tidigare, men inte sedan vi målat och klippt gräset. Jag hade bett dom komma för att se om det var några av grejorna som dom ville ha. Nu var det inte det, men jag fick en hel del bakgrundsfakta till sakerna där. Det är mycket roligare att ha kvar, om man vet lite om historien bakom. Vi måste dock slänga en hel del där, för att få plats med våra egna saker, men nu känner jag att jag kan börja med det.
Jag tog en långprommenad när jag kom hem. Efteråt satte jag mej vid dator för att spela lite. Då kom Yatsy och hoppade upp i knät. Det gör hon alltid när gubben sätter sej där men aldrig med mej, så jag kände mej riktigt hedrad och satt och klappade henne i en halvtimma.

Inga kommentarer: