torsdag 26 april 2012

En liten början!



Våren är ju otroligt seg i år men nu har jag i alla fall kunnat börja lite med balkongen. Målet är att det ska bli massor med grönsaker där. Jag har köpt 8 st jordgubbsplantor, Korona och satt i två balkonglådor. Det kommer ju inte att bli så mycket jordgubbar i år, men jag ska ta revor och sätta ute i stugan. I krukan ovanför innehåller persilja. Det jag sått inne växer inte så bra, så det blir nog till att köpa en del plantor eller så om direkt i "utekrukorna". Jag väntar alltid med att få börja med "våren" så därför är det roligt att så inne och se det komma upp. Fast i år är det mest att det kommit upp och sedan vissnat.
I dag är jag ledig men väldigt "seg". Jag jobbade söndag och måndag natt, plus 9.00 - 19.00 i går, en extratur. Dom pengarna kommer lagom till att jag börjar min semester. Jag ska ha 6 veckor i år, med början 23 maj. har aldrig tagit ut så lång semester tidigare, men jag har så många dagar sparade.  Någon gång ska dom ju tas ut. Dom enda resorna blir att hälsa på barnbarnet. Jag ska vara i stugan om det är bra väder och regnar det har jag redan skaffat böcker att läsa. Jag bryr mej inte så mycket om vädret men hoppas på några fina sommardagar och kvällar.Så här tidigt på sommaren är allt så nytt och grönt och kvällarna ljusa.

Inga kommentarer: