söndag 13 december 2009

Ja vad gör man inte........
















Ja vad gör man inte för Yatsy. Jag med min stora fobi för råttor och möss har köpt en ny mus till Yatsy. Inte vilken som helst heller utan denna låter som en sådan också, när man rör den piper den. När jag hade köpt den och bar hem pep den i min kasse.
I fredags var vi och tog bort Yatsys styng efter operationen. Jag funderade innan hur dom skulle göra för att hålla henne lugn, men det hade jag inte behövt oroa mej för. Hon hann knappt reagera innan dom var borta. Det märktes att det inte var första gången veterinären gjorde det.
I fredags var jag också och hälsade på min mamma i Grästorp och kunde naturligtvis inte låta bli att besöka garnaffären. Jag köpte garn till en mössa som skulle virkas. Hon hade den uppvirkad så jag kunde prova. Väl hemma hade jag ingen så grov virknål utan tog en finare. Började tre gånger med att virka innan jag gav upp, men hittade ett mönster i stickat till just det garnet. Jag stickade den när jag såg på vintersport på TV i går, men tyckte att den blev lite liten och repade upp. Nu har jag börjat om igen. Blir den färdig någon gång ska jag komma med foto.

Inga kommentarer: