lördag 18 juni 2011

Sockor i massor!

Just nu har jag massproduktion av sockor. Jag köpte mellan-Raggi från Järbogarn för att sticka sockor, men köpte för mycket garn. Dom är till barnbarnet men så många kan hon nog inte slita ut på en vinter så jag får väl ge ett jämngammalt syskonbarnbarn några också.Det är ju så roligt att sticka dom och det går ju så fort. Jag är inne i en intensiv jobbperiod nu och mellan passen stickar jag mycket.
Yatsy verkar ha anpassat sej riktigt bra till    "lägenhetsboendet" . Hon trivs med att vara ute på balkongen och spana på utelivet. Jag har mycket växter där också, tomater, krasse, blomman för dagen och luktärtor. Dom två sist nämnda får växa upp på efter nätet. Det är egentligen en alldeles lagom trädgård att sköta om och ingen gräsmatta att klippa heller.
Annars har jag stora planer på att starta en blogg till där jag ska lägga ut alla mina glutenfria recept. Jag har ju bakat glutenfritt nu i snart 20 år så det finns en hel del erfarenhet.

Inga kommentarer: