fredag 24 juni 2011

Midsommarafton!

Jag har jobbat natten till midsommarafton och var dessutom uppe och jobbade på morgonen under jouren. Jag sov visserligen en stund efteråt men har känt mej lite trött och hännig hela dagen. Var ute i stugan en stund men kände inte för att göra något där, men plockade med mej en Pion. Det finns fyra olika där och två av dom blommar för fullt. I eftermiddag och kväll har jag legat på sängen och läst. Yatsy har gjort mej sällskap. Nu när jag satte mej framför dator har hon vaknat till liv och far omkring som ett svart streck och bl.a. retar hunden. Gubben har döpt henne till "Den svarta blixten". I morgon när alla andra är trötta efter midsommarfirandet ska jag vakna pigg och utvilad. Då ska vi också äta sill och potatis. Det blir rabarberpaj till efterrätt, bakad av våra egna rabarber.

Inga kommentarer: