torsdag 27 november 2008

Sur katt



Försökte ta en bild på den lilla kattens favoritplats. Inga kort blev bra och detta är sista bilden. Det känns som hon inte gillar detta. Hon var här en liten stund i tisdags. Jag är just nu väldigt trött, har jobbat tre nätter. Jag jobbar 18.00 - 02.00 och är sedan jour på jobbet till 07.00. Första natten var jag uppe och jobbade några gånger och det är ju inget att säga om det. Andra passet blev jag väckt på morgonen av en traktor som röjde upp utanför efter byggarbete. Väntade tills det blev lungt, satte fram klockan coh somnade om. Åkte hem med 14-bussen och tillbaka till jobbet vid17. Tredje morgonen gick brandlarmet igång 07.10. Tänkte först att det är väl en test och att det slutar snart, men nej då. Gick upp och skyndade till 7.30-bussen. Samtidigt åkte barndbilen från lasarettet. För någon månad sen gick också brandlarmet en kväll. Då hade det brunnit i en soptunna i källaren, men var släkt när brankåren kom. Man kan kanske inte alltid tro att det inte är något när larmet går. Nu är jag trött så nu ska jag lägga mej på sängen och läsa en bra bok.

Inga kommentarer: