söndag 30 november 2008

Lördag som har blivit söndag


Satte mej för att skriva lite om dagen innan jag skulle lägga mej men klockan han slå över till söndag. Nu är det alltså första advent, men jag har inga ljusstakar framme, blir bara stressad av det. På jobbet finns det en i varje fönster nästan, så det är säkert 10 stycken. När jag kommer dit är det första jag gör att gå runt och släcka alla. Det går ju bra när man jobbar ensam. Förra året vid denna tid sades på ett avdelningsmöte att vi skulle spara ström och komma med förslag. Jag föreslog att skippa alla elljusstakar och det var i alla fall en till som tyckte som jag ( av ca 12 st).

Tidigare i höst hade vi en hund inackorderad. Hon ville att jag gick ut med henne minst en timma varje dag. Jag brukade börja dagen med det för att få det gjort. Nu är det en månad sen hon åkte hem och det har blivit dåligt med motion, men det blir ju mörkt så fort på landet. Men idag tog jag på mej reflexväst och reflexbrickor och gick ut på "byvägen" där det finns några gatlampor. Det började naturligtvis regna efter en stund. Trött blev jag också men det var kanske inte så konstigt, får försöka komma igång lite igen, det finns ju mer hundar här.

Inga kommentarer: