fredag 28 november 2008

Ledig dag

Jag var helt död när väckarklockan ringde. Sätter den även när jag är ledig på ringning. Gick nästan som en zombi hela förmiddagen. Bakade 6 st tunna ljusa brödkakor,sådana som min mamma bakade till jul, men med lite omgjort recept. Kan aldrig bara följa ett recept eller stickbeskrivning utan måste ändra lite här och där. Nu blev det bra, annars finns det ett antal hundar som gärna äter misslyckanden. Misslyckade stickobject brinner bra, men det luktar lite illa ute, så grannarna bör inte vara hemma.
Jag bakade havrekakor också som jag ringlade smält blockchoklad över och glutenfria lussekatter. Lussekatterna blev lite för många, tänkte lite fel, men sonen kom så att sedan var antalet mer lagom.
Vi ska fira jul på Luciahelgen. Med två sjukvårdsanställda i familjen är det inte lätt att få ihop det annars. Har redan köpt dom mesta julklapparna så jag började att slå in dom i kväll, när jag lyssnade på en ny Country-cd Men upptäckte att det var ganska många julklappar och det är jobbigt att med en ond rygg att sitta på golvet slå in så jag sampackade så det blev mindre antal paket.
Just nu läser jag en pocket "Hemlös, med egna ord" med texter av 57 hemlösa personer. Den innehåller en hel del tänkvärt.Samlar mej annars för att läsa en mastodontbok på 942 sidor, Shantaram av Gregory David Roberts.

Inga kommentarer: