lördag 14 mars 2009

Internationellt bröd


Jag hade några brödmixer stående i skafferiet som jag bestämde mej för att baka ut idag. Att baka är ett bra sätt att bota nedstämdhet med, åtminstonne för mej. Det är bara frysen som sätter gränserna. När jag synade mixerna närmare visade det sej var Italienskt, Franskt, Grekiskt och Tyskt bondbröd. Det Tyska är köpt på Lidl, dom andra är Kungsörnens och Finax. Jag måste ju alltid göra något mer av dom, dom lite grövre fick russin och dom ljusare solrosfrön. Jag bakade ut alla som brödbullar, det är lättare att ta upp vad som behövs från frysen då. När allt är klart sätter man på en kopp te och njuter nybakat bröd. Ibland ser man frågor i tidningar vad man aldrig vill vara utan för mat i. För mej är det inte svårt att svara: ost, bröd och kaffe. Ost och bröd går ju dessutom att variera i det oändliga. Mjölk att ha i kaffet vore väl inte heller fel men går ju att undvara.

Inga kommentarer: