torsdag 5 mars 2009

Teliaräkning

Jag fick en räkning från Telia på bredbandet idag. Specifikationen till den är bara hur sanslös som helst. Man lägger till och drar ifrån om vart annat. Först tog dom betalt för ett halvår och så drog dom bort för 3 månader, så där höll det på i flera poster. Summan däremot var den lägsta jag fått för ett kvartal, sedan om det är rätt eller ej vet ju inte jag.
Idag har jag besiktigat bilen, allt var bra. Det och gå till tandläkaren är det värsta på året, besiktningen är dock billigast. Även för bara undersökning blir det dyrare med tandläkare.
Annars väntar jag på varmare väder så jag kan börja cykla till jobbet. Idag har det varit vår, men på söndag ska det snöa. Lite vårarbete har jag dock börjat med. Jag har sått tomatfrön, ska ta en bild på dom när dom kommer upp. Var på blomsterlandet och köpte lite mer frön, tomaterna var från förra året. Det blev tre olika tagetes, dom växer i alla fall alltid bra, persilja och bondbönor.
Så var jag på Ö&B och köpte växthustak, en tjock, vit genomskinlig presenning.
Jag sitter faktiskt på jobbet och skriver, har kunnat ta mej lite rast, efter att ha sprungit omkring här några timmar. Är det mycket att göra går (springer) man mellan alla analysinstrumenten och datorer hela tiden.
Sonen har varit här i kväll och tagit prover, dom var inte bra så jag fick dom på akuten att ta emot honom. Han fick antibiotika så nu kanske han repar sej innan tentorna nästa vecka.

Inga kommentarer: