tisdag 9 februari 2010

Hemma igen.
















Jag har varit långledig i helgen och var och besökte dottern, svärson och barnbarnet . Jag åkte tåg dit för det är ju så osäkert med väglaget. Det fungerade bra, inga större förseningar. Andra kvällen där gick dom på bio och jag skulle passa barnbarnet själv. Jag matade henne med gröt, men när hälften var uppätet började hon skrika hysteriskt och jag tänkte att det blir långa timmar.Kom på att svärsonen satt upp en hoppgunga som hon tyckte var rolig så jag satte henne där och hon blev glad igen. Resten av kvällen låg vi på golvet och lekte.
Bilderna visar våra fina istappar vid ytterdörren och den lilla pricken på andra bilden är på katten som bosatt sej under huset. Hon sitter alltid där när hon vill ha mat. Det har blivit musfritt på utevinden sen hon flyttade hit , så hon får gärna mat och Yatsy har något att titta på. När jag kom hem i går kväll ville jag ju hälsa på Yatsy och man får lyfta upp henne, men hon sätter fötterna mot mitt bröst och sträcker så långt bort som möjligt. Hon verkar tycka att det där är ett nödvändigt ont.Vi hade en hund inne i går kväll och han verkade vilja leka med henne, men hon satte honom på plats. Fräste och visade tänderna.

Inga kommentarer: