fredag 19 februari 2010

I slagsmål med katten.
















Först: Stickningen är en kofta i Drops Fabel och stickas med stickor 3,5. Det är ju bara slätstickning som gäller så det är perfekta "OS-tittarstickningen"
För ett par dagar sedan kom Yatsy och jag i slagsmål. Hon hoppade upp i mitt knä när jag satt framför datorn. Jag hade en stickad tröja, vad annars, på mej och hon fastnade med en klo. Hon blev störd och började bita mej i handleden. Det gör hon ofta när jag sitter och t.ex. bläddrar i en tidning. Jag har försökt lära henne att jag inte tycker om det. Nu när jag försökte få henne att sluta fastnade hon mer och blev riktigt arg och slagsmålet var igång. Det slutade med att jag tog stryptag på henne, höll inte hårt, men höll henne i från mej och då lugnade hon sej. Sedan tog det inte en minut förrän hon låg i mitt knä och spann igen. Resultatet för mej var bara två plåster.
Det har ju kommit en stövare i huset som hon har satt på plats. Jag tror att hon nog gillar honom, för hon har blivit som Tiger i Nalle Phu, väldigt "skuttig". Det är väldig fart på henne även när han är ute i hundgård, far omkring som ett streck mellan rummen.
Jag skriver mycket om katten, men det är för att jag inte visste att dom var så smarta och "sällskapiga". Min barndoms katter var utekatter som skulle hålla efter möss. På vintern kunde dom ligga inne vid spisen på dagen, men det var allt.

Inga kommentarer: