fredag 5 mars 2010

Tåg, buss eller bilen?!
















Ja, det är vad jag funderar på just nu, men just nu verkar det vara lättare att ta bilen på bilden till Linköping än tåget i alla fall. Jag ska åka i mitten av mars och var inne och beställde på nätet. I går fick jag för mej att kolla lite på SJ:s hemsida och upptäckte att tåget mellan Nässjö och Linköping var inställt både hem och dit. Dessutom verkar det att det var inställt redan då jag bokade dvs att jag kunde boka biljetter till ett tåg som inte gick. Försökte ringa i går kväll och mycket konstiga knapptryckningar har jag varit med om men SJ:s tog rekordet. Tre gånger kom jag tillbaka till utgångsläget, sedan valde jag bara ett och där var 45 minuters väntetid, därefter blev det tyst i luren. Jag visste inte om jag stod i någon kö eller var bortkopplad. Gick in på nätet och avbeställde på hemsidan, men har inte fått något svar där heller än. Man kunde bara avbeställa biljetter fram till 13 mars , jag ska ju åka 15 mars och dessa tågturer var inställda tom 20/3. Det får nog bli buss, nu överger jag SJ, men vill ha tillbaka mina pengar.
Bilden på Yatsy visar "kvällskudden". Där ligger hon och sover och jag sitter jämte och stickar, läser eller ser på TV. I onsdags var jag uppe kl 6 på morgonen, jag skulle till Borås för jobbet.
Hon var så glad när jag kom upp och studsade omkring mej, hon har väl aldrig sett mej uppe så tidigt någon gång.

1 kommentar:

Anette sa...

Hej! Jag tycker det är väldigt kul att se och läsa om Yatzy. Hon ser exakt likadan ut som min älskade Snodden som jag tyvärr fick avliva för drygt 1 år sedan. Han var drygt 16 år och orkade inte längre. Jag pratar med honom fortfarande varje dag och saknar honom fruktansvärt mycket.//anette