söndag 21 mars 2010

Stickhappening
















Ja det hade dom på Textilmuseet idag. Min syster, en svägerska och jag har varit på detta idag. Bilden, som råkade bli svartvit, är från museets rundstickningsmaskiner. Jag har aldrig sett sådana förut så det var roligt, annars var det kanske inte vad jag trodde, men köpte en virknål nr 7. Dom flesta besökare var tanter i våran ålder konstaterade jag när vi fikade där.
Efteråt var vi och besökte Knalleland och därefter in till stan och åt gott. Väl hemma tyckte vi alla tre att det varit en bra dag som vi gärna gjorde om.
En bild på Yatsy kunde jag inte motstå, men idag är det full fart på henne, mattorna far omkring. Det gör inget för då känns det som att hon mår bra och trivs. Dessutom har några övervintrade flugor vaknat och lever nu väldigt farligt. När man tror att hon blivit alldeles tokig är det flugor hon jagar.

Inga kommentarer: