lördag 21 augusti 2010

Är den till mej......


Tänkte fota långkoften som jag gör. Jag har sytt ihop och gjort framkanterna, sedan ska det vara en krage på den också. Linslusen kom direkt fram och det verkar som hon vill prova. På mej sitter den annars ganska bra. Jag har gjort första ärmen nästan klar också.
Idag har jag städat badrummet ordentligt för det var i stort behov av rengöring. Jag har jobbat så mycket nu så det har blivit lite dåligt med städning och så är det ju så tråkigt. Gamla slitna hus är inte roliga att städa. Jag bävar för ev. flyttstädning. Vi har en del planer men om det återkommer jag med senare när vi vet säkert hur det blir. Nu har jag bara ett långt 3-nätterspass kvar, sedan återgår jag till mitt normalschema. Jag hoppas det blir lite lugnare än förra. Då var det mycket både på kvällen och jouren. Visserligen får jag ju övertidsersättning för arbete under jouren, men det är inte värt pengarna att gå upp och jobba när man sovit kanske en timma.
Yatsy behöver inte vara ensam i alla fall. Jag är hemma på dagarna och gubben på kvällar nätter. Idag är det en riktig regndag. Yatsy ville ut men kom in direkt igen när hon kollat in vädret.
Nu ska jag tiden fram till jag ska iväg lyssna på en talbok: Hyptonisören av Lars Kepler och sticka samtidigt.

Inga kommentarer: