torsdag 5 augusti 2010

















Det blev mycket bilder denna gång. Den första är på bakstycket på min långkofta. Tyvärr. blir inte färgen helt bra, den är något mörkare i verkligheten. Mönstret kallades "våffelmönster". Den verkar bli bra i storlek. Egentligen går den för fort att sticka. Jag tänkte det skulle vara hela hösten, men bakstycket tog drygt en vecka att sticka. Nu ska jag göra ett tre-nätters-pass igen och tiden mellan brukar vara bra sticktid.
Solrosen har självsått sej i en rabatt. Vi brukar ju lägga ut fågelmat på vintern så det är väl inte så konstigt. Den är lika hög som jag, dvs 168 cm. Det har hänt tidigare att det kommit solrosor uti markera här, men då brukar det vara en kortare och mindre sort.
Yatsy försökte sej på att jaga våran tupp och höna igen, det gick inte bra denna gång heller. Tuppen gick till motanfall, så katten blev jätterädd och tryckte sej mot en vägg. Tuppen spatserade sedan stolt till sin höna. Det är ju synd att man inte kan filma sådana här händelser. Vad jag annars är rädd för är att tuppen hackar Yatsy i ögonen, men hon kanske har lärt sej att låta dom vara nu.

Inga kommentarer: