söndag 3 juli 2011

Första blommorna!

Då har dom första blommorna slagit ut på balkongen, om jag inte räknar med tomatplantornas blommor. Det låter väl inte så märkvärdigt, men här köps inte några färdiga plantor som redan blommar, utan jag utgår från ett för. Det är ju det som är roligt att se när det börjar växa.
Nu har jag jobbat en natt och ska snart iväg igen för att göra ytterligare två. Det är mycket jobb just nu, men jag får väl trösta mej med att det blir bra löner sedan också.
Jag har haft besök av dottern med familj, dom åkte hem igår kväll. Gubben och jag sov ute i stugan, så vi inte behövde trängas så. Det var premiär för mej och det gick väl bra förutom några skällande hundar som störde. Passade på att inviga stickhörnan som jag gjort i ordning på verandan. Dottern fick tydligen överta min roll som Yatsys måltavla, när jag inte var där. Hon blev överfallen på samma sätt som jag brukar bli

Inga kommentarer: