torsdag 17 november 2011

Semestervecka!

Jag hade bestämt att inte köpa något mer till Yatsy, för hon vill ändå bara leka med mina grejor. Hon har varit ganska "vild" ett tag och farit runt i lägenheten, klöst på möbler och mattor. Det har inte blivit några skador, men tänkte att en "klösmöbel" skulle nog vara bra. Hon inspekterade den noga och sedan var det inget mer, ändå sprayade dom den i affären  med kattmynta. Dessutom ska hon ju krypa in i allt, hoppa i alla lådor och väskor, men inte i denna. Hon har på sin höjd stuckit in huvudet. Igår när jag skulle lägga mej och lyfte upp täcket for det ut en svart katt.
I tisdags tog jag tåget till Göteborg, gick lite i affärer och träffade sonen över en lunch. Jag köpte bara lite småsaker, men det är ju alltid roligt att titta lite också. Närmare jul blir allt så stressigt, så då vill jag inte åka.
Idag har jag städat mest hela dagen, inte så roligt men nödvändigt.

1 kommentar:

Siv sa...

Typiskt katter! Till våran siames köpte jag klösbräda som var klädd med något grövre möbeltyg. Den skulle ju sitta på väggen, men den kom aldrig upp. Utan den blev liggande på kökssoffan! Och där var den mycket populär! Funkade kanon! Inget klös någon annanstans! Och klösbrädan byttes med jämna mellanrum, lika populär hela hennes liv!
Skönt med lite ledighet i höst rusket!
Ha de gott!