lördag 26 november 2011

Efter en seg dag kom en rolig kväll!

Igår, fredag, var jag riktigt trött efter mina två nätter och sov länge. Sent på eftermiddagen satte jag mej med en kopp kaffe och Alingsåstidningen. Vi prenumerar inte på den, men vid lönehelgerna delar dom ut till alla. Först satte sej som vanligt en katt på den och stirrade på mej, fast på kortet ser hon riktigt snäll ut. All hennes fina fostran från den förra hussen och matten är som bortblåst, att hoppa upp på bord fick hon inte. När jag sedan fick läsa den såg jag en artikel om Weeping Willows, ett av mina favoritband, att dom skulle spela i Alingsås samma kväll. Kände att det måste jag gå på, sökte på nätet och fick snabbt köpt en biljett. Jag blev lite förvånad att det fanns kvar men fick sedan reda på att det varit slutsålt länge och detta var en av fyra biljetter som återlämnats. Väl där stötte jag ihop med två arbetskompisar också, så jag slapp sitta ensam. Dom var precis så bra som jag hoppades på.

Inga kommentarer: