söndag 11 december 2011

Nästan jul!

Jag har varit ledig denna helg och fick samtidigt, äntligen, städenergi. Inte nog med att jag har städat, jag satte också upp julsaker och gran, så nu är det nästan bara skinkan som fattas. Jag satte bara fram tomtar på en hylla i bokhyllan, jag är inte så avancerad när det gäller julpynt.
På middag idag cyklade jag in till stan för att gå till Apoteket. Jag lämnade mina recept i måndags och dom skulle SMS:a när det var klart, men jag hade inget hört. Jag var där i torsdags också, men då expedierade dom bara akuta mediciner pga data-problem. Det var många som väntade och två som expedierade, men efter en stund försvann den ena och bara en var kvar och varje ärende tog hur lång tid som helst. Många gav ju upp, men jag behövde några av mina och imorgon jobbar jag extra hela dagen, så då kan jag inte gå. När det blev min tur var en del av mina mediciner klara, men en av dom hade inte funnits hemma. Dom hade beställt den på fredag, vilket ju var väldigt dåligt, när jag lämnade in på måndag. Dessutom var det något fel med registreringen, vad vet jag inte.Jag vet att det varit strul med datan i veckan, men då får dom väl ta in mer personal och reda ut det då. Jag jobbar ju också på en arbetsplats som är i princip helt datastyrd, men vi måste ha reservrutiner för när inte datan fungerar, både för under tiden och hur man i efterhand lägger in all data.
Gubben har inte varit hemma i helgen så jag har dessutom fått ta hand om King och gått ut med han, eller för att säja som det är har jag hängt efter han. Han kan inte gå i koppel ordentligt och dessutom är han stark, så ibland har jag fått sätta klackarna i marken och bara hållt emot. Jag har varit tvungen att gå där det är gräs, för på asfalt är det svårare att hålla emot och dessutom har det ju varit fläckvis halt. Nu ikväll gick det dock mycket bättre, han börjar förstå att, drar han så stannar jag och väntar tills han lugnat sej. Jag har nog stigit något i gradera hos honom, för han blev så avundsjuk när jag talade med Yatsy nu ikväll.

Inga kommentarer: