lördag 12 maj 2012

En förlorad vecka!

Det har varit en förlorad vecka, både när det gäller tid och pengar. Jag har legat sjuk hela veckan och inte kunnat jobba. Förmodligen har det varit influensan. Den har ju kommit så sent denna säsong, så det var ju inte säkert att man klarade sej även om man var vaccinerad. Hög feber och värk över hela ryggen har jag haft. Det är skönt att jag så sällan drabbas av hög feber, det var nog minst 15 år sedan sist. Det enda jag orkade med var att ha den bärbara datorn med i sängen och lyssna på talbok och kanske se på något program på SVT-Play. Fast den onda ryggen gjorde det svårt att ligga också.Yatsy kom och tittade på mej lite då och då. Bestämde mej för att hon tyckte synd om mej men egentligen ville hon nog ligga själv i sängen. En gång kröp hon faktiskt in under täcket och la sej för att sova. Det var riktigt mysigt med en spinnande katt vid mina ben.
Hur som helst känns det riktigt bra idag och krafterna börjar återvända. Jag jobbar bara 5 pass kvar innan semestern, så jag får väl komma i kapp mej då. Jag upptäckte igår, att medan jag varit sjuk, har det grönskat ute.

Inga kommentarer: