tisdag 22 maj 2012

Semester!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu har jag börjat min semester, ska inte jobba förrän 4 juli nästa gång. Vi tre som jobbar natt alternerar mellan juni - juli och  augusti och nu när jag hade juni i år, passade jag på att ta lite av alla mina sparade semesterdagar. Det var ju fantastiskt att sommaren började just nu också.  Jag jobbade  fredag och lördag natt och sedan idag en dagtur. Söndag och måndag har vi varit ute i stugan och jobbat alla fyra, dvs katt, hund, gubben och jag. Nu är det fräscht och rent inne. Jag har städat och vädrat sängkläder. Sedan finns det ju hur mycket som helst att göra om man vill, men det ska bli stunder på verandan också med ett handarbete eller en bok.
Ikväll har Yatsy och jag suttit på var sin stol på balkongen och haft det bra.Jag tror att just balkongen är hennes favoritplats. Ute i stugan går hon inte så långt ut och verkar vilja ha en öppen dörr i ryggen, så hon kan springa in. Är vi ute hela dagen, blir det ju lång för henne i stan. Vi kan ju inte lämna balkongdörren öppen, så därför får hon åka med.
På handarbetsfronten är det virkning som gäller, mormorsrutor just nu. Jag har just stickat färdigt en tröja till mej, men blev inte nöjd med kragen, så den ska jag göra om. Foto kommer.

Inga kommentarer: