tisdag 2 december 2008

Teliaträsket

Nu har jag tillbringat två nätter på jobbet igen. Såg när jag gick till jourrummet i går kväll att det låg massor med nedmontrerade brandvarnare så jag insåg att nya skulle sättas upp och där var den sovmorgonen borta. Vårat jourum ligger förresten i källaren så det är många skrymslen och mörka vrår man passerar när man går dit klocka två på natten. Det är ingen ide att vara mörkrädd och när det ligger lite avsides är det ju oftast lungt på morgonen.Vi får ringa Securitasvakten om vi inte vågar gå själva, men blir jag väckt under jouren kan jag ju inte invänta vakten som då kanske befinner sej på andra sidan stan.
Klockan åtta började dom borra för nya brandvarnare så jag gick upp för att ta bussen hem. Det bästa med det är att man möter alla som hastar till sin jobb och jag får åka hem och SOVA. När jag jobbade "dag"var jag avundsjuk på dom som jobbat och var på väg hem.
Jag hade fått bredbandräkning från Telia, så i morgon ska dom få ett mycket irreterat samtal från mej. Förra räkningen var fel, där stod att jag hade kanalpaket Discovery plus en kortavgift, plus lite annat obegripligt, men jag har avbeställt allt och har bara vanlig TV. Felet rättades till och jag fick betala mindre. Den räkningen som kom idag var Discovery kvar och dessutom förlängt ytterligare tre månader.
I kväll ska jag titta på den gamla TV-serien som gick på 70-talet "Herskap och tjänstefolk". Jag har köpt tre säsonger och som varje består an fyra DVD-skivor och är inne på andra säsongen. Det är en "stickvänlig" serie. Vid denna tiden på året får jag lite användning för stickade tröjor. När jag kom hem vid 8-tiden var det 16 grader inne och när jag vaknade kl 13, 15 grader.Vi har aldrig på elvärmen längre utan eldar bara.

Inga kommentarer: