torsdag 26 februari 2009

Banta med semla


Som jag har berättat tidigare åt jag en Wienersemla på jobbet för ett tag sen. Den retade tydligen gallan, mådde illa hela första veckan och sedan har jag mått illa av fet mat. I december kände jag att mina byxor satt för trångt. Går jag upp i vikt sätter sej allt på magen även om det bara var 2 kilo. Egentligen bryr jag mej inte men jag hatar att köpa kläder i synnerhet byxor. Det visade sej vara väldigt segt att komma ned tills jag åt en semla och vips var kilona borta.
Bilden visar mina begonieskott som jag planterade i går. Dom har stått uppe på vindsrummet för övervintring, men blev lite bortglömda. Det var mest torra grenar med lite gröna skott här och var, det är dom som syns. En blomma var stendöd, men den gillade Yatsy att tugga på av någon anledning. Nu väntar jag bara på att det ska bli dags att så tomatfrön. Det blir bara gula tomater i år, det var dom enda som blev bra förra året.

Inga kommentarer: