tisdag 22 september 2009

hund och katt

Ja hur har det gått med Wilma(hund) och Yatsy? Jo det går ganska bra. jag har satt upp en provisorisk grind i trappan som Yatsy kan passera och bestämde att hon skulle vara uppe och Wilma nere. Yatsy tycker inte att det är så roligt att vara ensam uppe utan kommer då ned och Wilma vill inte vara ensam nere och raserar grinden och kommer upp. Men dom håller sams även om nog Yatsy ser Wilma som en misstänkt inkräktare, medan Wilma inte bryr sej om katten.
Jag började jobba efter min 2-veckors semester i söndags kväll och timmarna innan tog sommaren slut och hösten började. Det var verkligen från den ena årstiden till den andra. Idag blåser det ordentligt och det låter i hela huset.fast vi får väl vänja oss vid oväsen. jag pratade med en granne som undrade vad jag tyckte om alla kommande vindkraftsverk? Jag såg ut som ett frågetecken. Jo, det ska byggas 21 stycken, ja du läste rätt, vindkraftverk ovanför oss uppe i skogarna. Vi ligger på gränsen till inre ringen för att bli störda av dom. Vi var inte kallade till infomötet, beror kanske på att vi hyr huset. Det är kanske tur det, för det höjer väl inte värdet på det med 21 st vindkraftverk. Det kommer väl att ta något år innan alla är i bruk hoppas jag.

Inga kommentarer: