tisdag 1 september 2009

Stickstopp!


Ja det får nog bli en veckas uppehåll med stickorna. Fick för mej att sticka pulsvärmare nu när hösten kommit. Jag stickade dom på en kväll, garnet är en blandning av ull och akryl och är mycket lättstickat. Nästa dag hade jag rejält ont i höger armbåge och händerna, nu var dom ju inte bra innan heller, men ändå. Dom är också bra att ha när jag sitter vid datorn, så jag har redan använt dom mycket. Det svarta uppe i höger hörn av bilden är Yatsys tass, hon vet och hålla sej framme när jag tar fram kameran.
Idag har det varit en riktig höstdag med sol och värme. När jag kom från jobbet kände jag för att gå och leta efter svamp. Jag gick i skogen närmast där vi bor och även här fanns mycket svamp, dvs kantareller. Mina två närmaste grannar brukar gå där och plocka men har tydligen inte varit ute än.

Inga kommentarer: