fredag 18 september 2009

vad blir det för mat......
















Ja det såg i alla fall ut somYatsy undrade det. Hon satt så här länge och stirrade på mej. Annars är hon trött idag, hon var ute på vift ett par timmar igår. Hon har lärt sej hur hon ska smita ut. Det kanske inte var så roligt ute för hon verkar inte vilja gå ut idag. Jag ställde dörren uppe och hoppades att hon skulle komma självmant tillbaka igår. Gubben var inte hemma, han kan locka fram henne när hon smiter ut, men mej bryr hon sej inte om. Efter ett par timmar kom hon farande i full fart rätt in och upp för trappan.
Den andra bilden visar mina sockar som jag stickat, ja det finns en till av varje, men det hade blivit så mycket bilder då. Dom vinröda har jag köpt garnet på tradera. Det var lite jobbigt att sticka med, det var tre tunna lite stela trådar, men dom känns bra nu när dom är färdiga och är nog slitstarka också. Det blir nog att jag stickar ett par till för det räcker garnet till även om jag inte tänkte det när jag gjorde dessa. Jag håller på med två andra sockar redan, ett par raggsockar i kornblått med lite svart i och ett par lite tunnare. Inte nog med det, jag håller ju också på med en filt. Jag har börjat låna hem ljudböcker till dator från biblioteket. Det var väldigt smidigt, man får ha dom hemma i 28 dagar. Nackdelen är väl att du bara kan lyssna från datorn, men min står så bra till att jag kan sitta i en fotölj och sticka samtidigt. Det går ju bra att lyssna när jag sitter vid datorn också, surfar eller spelar spel.
och som syns, jag har fått hem kameran igen plus allt annat viktigt som jag glömde i Linköping.

Inga kommentarer: