måndag 14 september 2009

Hur gick det sedan...

ja, jag menar med stickstoppet, nej det höll inte. Det verkar dock som det går bra att sticka utan att få surt efteråt bara jag slutar när det börjar kännas ansträngt. Just nu stickar jag sockar till mej själv och har gjort klart ett par. Alla mina sockar verkar bli utslitna på en gång. Några bilder kan jag inte visa, kameran är för närvarande i Linköping. Jag har semester nu och var och besökte dotter med familj förra veckan. På väg hem när jag rastade vid Vättern och skulle ta en bild på den fina utsikten ( till bloggen), hittade jag inte kameran. När jag funderat en stund kom jag på att det var mycket som saknades. Jag hade glömt kvar min nya handarbetskorg. I den hade jag lagt mina viktigaste saker som skulle hem. Så var den dagen förstörd och jag grämer mej fortfarande. Dom ska visserligen skicka dom viktigaste grejorna, men jag hade sett fram emot att få en ny stor handarbetskorg.
Denna vecka får bli arbetsvecka hemma. Göra i ordning i trädgården, städa ur bilen, vaxa och polera den, såga upp lite ved och lite städning. Jag ligger efter med det mesta efter en jobbig sommar. Jag såg på mina tjänstgöringslistor att jag jobbat i snitt 42 - 43 timmar per vecka plus mer än 100 timmar jour varje månad. Det är nog inte så konstigt att jag har varit trött och inte fått gjort något hemma. Nästa år måste jag försöka kolla lite bättre innan jag lovar extrajobb.

Inga kommentarer: