onsdag 14 oktober 2009

Fläckborttagning och tappad maska

Jag hade fått en stor konstig fläck på en av mina stoppade stolar till matbordet i rummet. Sprayade på ett medel "Vanish" som skulle verka i 5 minuter och sedan skulle torkas bort med torr trasa. Ja, fläcken försvann ju men dessvärre tyget också. Jag har använt medlet tidigare och det har fungerat men det blev väl någon kemisk förening som frätte bort tyget. Nu är ju frågan om jag ska klä om alla sex stolarna eller bara denna.
Ikväll stickade jag klar sjalen och lovar mej än en gång, sticka aldrig några sjalar, det är så tråkigt. Jag la ut den på golvet för fotografering och upptäckte att jag tappat en maska. Det var i slutet av kanten så jag virkade upp den och fäste. Det var ju tur att jag ska ha den själv för annars hade jag repat upp till felet. Det var ett svårstickat garn, ibland var det tunt som sytråd och ibland tjockt så det ville dela på sej och det var lätt att göra en ny maska. Kommer aldrig att sticka i det garnet mer. Jag tog en bild men det blev så konstiga färger så det blev en med linslössen istället.
Jag var helledig idag och hade bestämt att göra det sista i trädgården. Det blev en perfekt dag för det, dels kom första riktigt kalla natten så alla kvarvarande blommor frös och dels var det en fin solig dag. Jag satt ute och drack kaffe på eftermiddagen. Det som nu är kvar är dom sista äpplena som inte fallit ned än och att kratta löv. Blir det bara lite höststormar behöver man inte kratta löv för då blåser dom in i hallonlandet och där ligger dom i så fall bra.

Inga kommentarer: