söndag 4 oktober 2009

Slut på friden!
















Ja det tycker säkert Yatsy för nu har Wilma kommit tillbaka från sin jaktresa. Dom kom hem igår kväll. På bilden ligger Wilma i min säng och Yatsy har krupit under överkastet till henne och är på väg tillbaka. Dom kan ligga i samma säng nu.
Den andra bilden visar min nuvarande stickning. Det färgglada, färgen heter passande nog "Hawai" ska bli en pläd. Jag stickar rutor som ska sys ihop. Perfekt stickning tillsammans med Tv-tittande. Det andra är en sjal vars garn jag köpte på syfestivalen. Det är mer svårstickat (och tråkigt) så det blir när jag lyssnar på musik eller talböcker. Jag lånar talböcker dels på jobbets bibliotek dels på nätet från Alinsås bibliotek. Du kan bara lyssna från datorn men väldigt bra och du kan låna nya böcker. Från jobbet är det också dom senaste böckerna som jag lånar.
Så en rättelse, det var inte 21 stycket vindkraftverk dom skulle bygga ovanför oss utan 22 stycken. Jag har varit hos grannen och lånat informationsmaterialet som dom fått på mötet vi inte var kallade till. Det beror kanske på att vi hyr huset och inte äger det. Hyresgäster störs tydligen inte lika mycket.

Inga kommentarer: