fredag 30 oktober 2009

Snabbstickat
















I veckan var jag inne i våran fina garnaffär för att köpa till ett garnnystan till sockar. På disken hade hon stickade baskrar och jag kunde inte motstå och köpa garn till en sån. Jag har stickat den i dubbelt garn med ett vinrött Fuga och ett melerat garn. Jag gjorde den på en eftermiddag mellan två arbetspass. Det jobbiga var bara att sticka med så grova stickor, resåren med stickor 6 och det övriga med stickor 7. Nu får det vara att sticka med annat än tunna stickor för natten efter hade jag ont i armarna, jag tycker det "flyter" så dåligt med grova stickor. Jag har stickat minst lika mycket andra dagar och inte kännt av någon värk efteråt. Stickar jag stora stycken använder jag rundsticka för då behöver jag inte hålla upp stycket hela tiden utan det faller ned i knät, men det bästa är nog att sticka sockar.
På den andra bilden hjälper Yatsy mej att leta efter en militärhjälm i sonens grejor, den skulle användas i morgon kväll, men vi hittar den inte. Jag mår inte så där väldigt bra heller, för jag fick min spruta mot Svininfluensan i går. Det hjälper med lite Alvedon då och då och dessutom vet man ju varför man känner sej lite sjuk.

Inga kommentarer: