torsdag 22 oktober 2009

Och så var det en halsduk klar...
















Halsduken har jag stickat med bara räta maskor med stickor 5½ i ett Mohairgarn från Marks&Kattens. Jag har gjort den riktigt bred så jag kan ha den som huvudduk också. Jag blev riktigt nöjd med den, fluffig och mjuk. Nu ska jag sticka färdigt min filt, det ska vara 50 fyrkanter och jag har gjort 30 st, men dom är lätta och snabba att göra, dessutom mycket TV-vänliga. Kanske kan jag minska lite på mitt garnlager, jag har totalt köpstopp nu.
Bilden på Yatsy får förklaras lite. Hon har krupit in in påslakanet där nere i öppningen och ända upp och här stuckit ut huvudet i den lilla öppningen där uppe och där blev det stopp. Jag sprätte upp ett större hål så hon kom ut, det kändes lättast så. Hon har haft en "löp"- period igen men nu är hon "normal" igen. Nu får det bli en kastrering för en gång till orkar vi nog inte med, dels jamar hon dygnet runt och dels tycker jag synd om henne, det verkar så jobbigt för henne.

Inga kommentarer: