tisdag 24 november 2009

Däckad....


Ja inte Yatsy, även om det ser så ut, utan jag själv.jag tyckte att jag kände mej lite konstig och tog tempen, jag hade feber inte så mycket , men dock feber. Det var flera år sedan sist, minns inte när. Nu är jag ju vaccinerad mot svininfluensan, 100% skydd är det ju inte, men det kan ju lika väl vara någon annan liten virus.
Nu har jag jobbat två nätter och ledig till fredag kväll, så det kanske ordnar sej.
Sedan jag skrev sist har jag varit en tur till Stockholm, åkte tordag middag och kom hem lördag kväll. Jag åkte tillsammans med min syster. Vi bodde ute i Kista, mitt i ett köpcentrum, det var bara att ta hissen ned. Jag skulle besöka Kistamässans "Mat för livet"(gluten) på fredag och den var bättre än väntat. Det enda var väl att dom hade provsmakning i alla montrar så jag mådde illa resten av dagen. Jag köpte även med en del varor som jag inte sett i affärena här.
Lördag var vi inne i Stockholm hela dagen, månadens första soldag dessutom.
Väl hemma har jag fått en enkät att fylla i om hotellet. Dom fick inte så bra betyg. När jag kollade kontoutdraget hade dom tagit betalt två gånger. Dom drog mitt Visakort när jag kom och då reserverades pengarna men sen kände inte deras data av detta utan drog pengarna en gång till när vi åkte. Jag har pratat med min Bank förutom att jag ju ringt hotellet. Enl. banken får dom inte dra kortet när man kommer för då kan det bli så här och pengarna går inte tillbaka till kontot förrän efter fem dagar. Banken rekommenderade att i så fall betala vid ankomsten, man ska ju inte behöva ligga ute med pengar på detta sätt.

Inga kommentarer: