måndag 30 november 2009

Klar med julen

Jag köpte första julklappen igår och sista idag och har tom köpt julfrimärken till julkorten. Jag har semester nu och är ledig åtta dagar. Tog tåget till Göteborg idag och åkte även ut till IKEA. Nu har jag inte tänkt köpa så många julklappar i år, men ändå! Jag tycker inte illa om julen, utan tiden före, den ger mej bara magkatarr och ångest. Det är så mycket av allt i affärena, röda kulor och glitter överallt.
Hunden Wilma fick åka hem till sin ordinarie matte och husse i fredags. Yatsy verkar lita rastlös sedan dess, hon har ju varit upptagen av att kolla vad Wilma har haft för sej tidigare.
Sonen var hemma i lördags och åt lussekatter. Vi blev överfallna båda av henne. Nu har hon ju inga klor framme, men man blir så rädd när det kommer något svart i luften som klistrar sej fast runt benet. Jag kom på att hon påminner om Findus i böckerna om Petersson och Findus. När jag t.ex. plockar ut tvättmaskinen, toppmatat, står hon på kanten och tittar på. Som synes på bilden slocknar hon emellanåt.

Inga kommentarer: