lördag 14 november 2009

Den tysta kampen.....
















ja den förs mellan hunden och katten och gäller vem som ska ligga i min säng. Jag satt och tittade på dom under en timma, när jag sydde ihop min pläd. Yatsy låg på sängen och stirrade på Wilma varje gång hon kom för att hoppa upp , Wilma vände och kom tillbaka efter en stund, så höll dom på. Några gånger hoppade hon upp men klarade inte av den stirrande katten. Wilma försökte en gång med att skrapa med foten på golvet i hallen, så Yatsy blev nyfiken och sprang dit, men var snabbt tillbaka i sin position. Katten kan verkligen stirra grymt så jag förstår den stackars Wilma.
När jag skulle fotografera min pläd tillsammans med min nya stora fina handarbetskorg dök hon ju naturligtvis upp. Jag har sytt ihop pläden men kommer nog att göra lite mer med den innan jag blir nöjd. Nu stickar jag en halsduk av restgarn och ett par sockar av ett garn som är jobbigt att sticka med även om sockorna blir bra. Jag har redan gjort ett par, garnet räcker till två par. Jag stickat upp allt tråkigt garn och även sålt en del restgarner på Tradera, så nu går det bra att titta i mitt garnskåp utan att få ångest. Mitt nästa projekt är en tunika i rött fint ullgarn till mej. Jag såg en snygg när jag var på Syfestivalen i Borås.

Inga kommentarer: