torsdag 29 april 2010

Lite utekatt!
















Yatsy ska få bli lite utekatt nu. Hon får gå ut när jag ska vara hemma och det är fint väder så ytterdörren kan stå uppe. All tuffhet försvinner när hon kommer ut och hon går inte många meter från huset om inte vi är med. I måndags kom hon med mej till växthuset och till gubben när han låg under bilen. Nyfikenheten finns ju kvar. Idag på förmiddagen har hon också varit ute och nu testade hon, att kunna springa in och ut ett par gånger. Det är just det jag vill hon ska kunna göra. Annars när hon smitit ut har vi burit in henne. Jag ska köpa ett rött halsband till henne om hon skulle dra iväg. Egentligen vill jag inte att hon är ute men kan inte motstå hennes längtan ut.
Bilderna visar vilda blommer som växer här i trädgården. Det är när denna tid kommer som man förstår att man bor här. Vi hyr bara huset men har gjort det i 27 år. Nu har vi funderat på att flytta men när jag ser trädgården har jag svårt att se att någon annan ska gå där bland mina växter även om dom är vilda. Huset skulle jag inte sakna men läget, trädgården och grannarna är bra. Jag kollar på lediga lägenheter i alla fall om det skulle dyka upp något bra.Trädgård kommer jag att ha för vi ska rusta upp ett fritidshus i så fall, men den är inte så fin som här.
Nu ska jag snart iväg och jobba, har bara en natt och är sedan ledig till tisdag kväll.Jag har inget "måste" att göra men får nog städa lite där uppe. Det blev fotspår på TV-bänken när Yatsy gick där.

Inga kommentarer: