torsdag 1 april 2010

Städat så dammsugare börjat brinna (nästan)




















Jag riktigt börjat brinna var kanske inte sant men först började den låta konstigt, sedan lukta och därefter kom svart illaluktande rök ut från motorn. Då drog jag ut kontakten och bar ut den på altanen. Dammsugaren var dessutom sonens, det fanns centraldammsugare i hans studentlägenhet, så den hamnade här för förvaring. Jag har använt hans för den var så liten och lätt, men nu var det bara att ta fram min gamla tunga Miele. Visserligen märkte jag att min sög mycket bättre, men det kan ju berott på att den andra varit fel på länge och nu la av helt. Jag har slarvat med städningen ett tag och var nu tvungen att göra det ordentligt, men det tråkigaste med städning är ju att det bara syns om man inte gjort det.
Bilden visar en sovpåse i flanell som jag sytt till mitt barnbarn. Tyget är grått med små får på. Det ser lite stort ut nu när det är färdigt. Hon har en förut men den börjar bli för var varm. Jag hade inget mönster utan bara måtten på den andra. Är den alldeles för stor är det väl bara att börja på en ny, den var inte svår och tyget inte så dyrt heller. Hjälp hade jag också som syns på bilden.

Inga kommentarer: