söndag 26 september 2010

Förkylt!



Jag har varit rejält förkyld hela veckan. Det var länge sedan det hände, brukar klara mej ganska bra annars. Jag passade barnbarnet förra helgen och hon var förkyld så det kommer väl därifrån, men jag hade väl fått det förr eller senare ändå. Det gick bra och det var det viktigaste. Föräldrarna var bjudna på bröllop och var borta över natten. Visserligen vaknade hon ju kl 05.30 och det är ju inte en tid på dygnet som hennes mormor är så värst pigg. Hon var snäll och sov med mej två timmar på förmiddagen så när mamma och pappa kom var jag utvilad.
Bilderna visar dom två olika sockarna som jag gjort. Dom rosa med flätor är klara och den rosa-lila-bruna har jag en kvar att sticka. Den med flätor har jag gjort mönstret eftersom jag stickat. När jag sedan gjorde den andra kom jag givetvis inte ihåg hur jag gjorde på den första. Jag höll på länge innan jag fick dom lika. Det är väl bara att ta lärdom av det och skriva upp nästa gång, minnet ska man inte lita på. Jag har under tiden lyssnat på en ljudbok av Karin Alfredsson "Den sjätte gudinnan" som handlar om kvinnors situation i Indien. Den kan jag rekommendera att läsa eller lyssna på. Jag håller också på och läser en bok Sarah Waters "Främlingen i huset". Jag har läst alla hennes tidigare böcker och dom har varit mycket bra men har inte kommit så långt i denna än för att kunna uttala mej om den.
Yatsy var lite sur på mej när jag kom hem efter mina bägge resor. Jag var ju bara hemma en natt mellan Norgeresan och besöket hos barnbarnet. Det var den natten jag slog mej i huvudet dessutom. När jag kom hem låg hon och lurpassade på mej några gånger för att sedan flyga på mej och nagla sej fast bak på mitt ben. Nu har hon återgått till att flyga på hunden King istället, men han är ju så snäll och reagerar inte. Jag tänkte annars att jag skulle skrivit att hon blivit lite lugnare av sej men så fick hon ett ryck i kväll och klättrade på soffan upp och ned med klorna ute. Hon strimmlar också min vaxduk med klorna, den får fransar, men hellre det än att hon ger sej på väggar.

Inga kommentarer: