fredag 17 september 2010

Två minnen för livet!





















Det ena minnet för livet skaffade jag mej i natt. Jag gick upp vid 3-tiden för att gå på toaletten, snavade och föll, men inte så hårt tyckte jag. När jag satt där på golvet började jag känna att något varmt droppade ned. Jag hade tydligen slagit i pannan, för blodet forsade fram. Det blir väl inte bättre av att jag dessutom äter Trombyl (blodförtunnande) . Jag fick väcka upp gubben som fick komma upp och lägga på tryckförband. Vi fick ta dubbla. Han tyckte att jag skulle åka och sy, men det struntar jag allt i. Jag bryr mej inte om att det kanske blir ett ärr.
Det andra minnet är från min Norgeresa som jag kom hem från igår eftermiddag. Det var kanske därför jag drattade omkull för vi fick gå upp 05.45. Det är ju ingen höjdare för mej som är nattmänniska. Och, ja Yatsy verkade lite sur på mej. Jag fick visserligen klappa henne, men hon stirrade hela tiden väldigt argt på mej. Resan var fantastiskt fin och värd varenda krona den kostade. Bilderna är från rummet, dels är det utsikten från fönstret och dels är det den fina fotöljen. Här satt jag och stickade och läste, men inte så mycket för vädret var bra så vi kunde vara ute mycket. Vi vi bra mat, helpension med trerätters lunch och middag, förutom två kvällsbuffeer. Då var det ett efterrättsbord med säkert 15 olika efterrätter, så det gällde att välja vad man trodde var godast. Sedan var det ju varma och kalla rätter också. Jag vägde mej i morse och trots all mat hade jag inte gått upp i vikt. Det var väldigt trevliga medresenärer också
och många fina utflykter och vandringar.

2 kommentarer:

Sunna sa...

men snälla du, tryckförband och allt. det var väl tur att du hade en bra semester

Anette sa...

Välkommen hem! Vilken tur att du är sjukvårdskunnig så att du inte fick panik när blodet rann. Ta det lugnt och vila i helgen!