lördag 21 maj 2011

Färdig!

Ja, nu är jag färdig i dubbel bemärkelse.Dels har jag fått städat klart i förra bostaden och dels är jag helt färdig själv. Det har varit mycket jobbigare än jag trodde. Blir det någon mer flytt ska jag ha mycket mer hjälp, även om det kostar. Det är bara att konstatera att man passerat "bäst före" när det gäller ålder.
I lägenheten har allt funnit sin plats. Det tar ett tag innan man riktigt vet hur man vill ha det. Nu är det bara att sätta igång och jobba ute i stugan, men där finns ju ingen tidsfaktor att ta hänsyn till. Det första jag skall göra är att se över alla trädgårdsmöbler. Det finns en häftig solstol i trä målad i vitt och rött. Får jag fram den ska jag fotografera den.
Bilden visar Yatsy på dynan som jag sytt till henne. Hon tycker om att ligga ute på balkongbordet och kolla på barnen som leker utanför. Nu har King flyttat hit också. Det verkar på Yatsy som hon tycker att han kommer här och inkräktar på hennes boende. Hon har honom under uppsikt hela tiden men hon vänjer sej väl.
Idag har jag tagit det lite lugnare, varit i stan hela dagen. Jag har varit ute och gått en timma. Det finns en så fin vandring här, "Hälsostigen". Den går genom Alingsås allra finaste områden, längs Nolhagaberget, ner till Mjörn, längs Lillån, förbi koloniområdet och genom Nolhagaparken. Den är fyra kilometer och med min väg fram till den är det nog fem kilometer jag går. Det är en lagom vandring tycker jag.
Ikväll ska det bli lite stickat samtidigt som jag ska lyssna på en talbok, "Blot" av Håkan Östlund, en deckare som utspelas på Gotland. Kan det bli bättre!

Inga kommentarer: