måndag 9 maj 2011

Varför får jag inte sy?

Ni som kan det här med katter, kanske kan svara på vad jag gör för fel. Jag skulle dels sy upp gardiner och dels sy gardinkappor och det slår aldrig fel att Yatsy kommer och biter mej i handleden. Det är inte på lek. När jag höll upp la hon sej rätt över tyget. Tidigare ville hon även bita mej när jag satt vid datorn men det har hon slutat med. Vid ett tillfälle försökte jag tillrättavisa henne, men då blev det bara ännu värre och vi kom i slagsmål som inte gick över förrän jag tog stryptag på henne. Ska jag sy eller något liknande får det bli när hon sover djupt.Som tur är får jag sticka utan problem, alltid något. Hon gör aldrig så här mot gubben utan då hoppar hon upp i hans knä, spinner och "gosar". Nu har jag i alla fall fått sytt upp gardinerna, jag hade bara satt upp dom när vi fick lägenheten trots att dom var för långa, men det var så mycket att göra ändå.

1 kommentar:

Siv sa...

Kanske gillar inte katten något ljud från symaskinen, de hör ju mer än vad vi gör. Det är nog den enda förklaringen jag kan komma på.
Sen finns det ju lite halvtosiga katter också......
Ha det skönt i vårvärmen!