måndag 16 maj 2011

 Nu har jag varit ute och åkt tåg igen och denna gången gick det riktigt bra. Dom hade lokförare till alla tåg och dom höll tiderna. Jag skickade in ett argt klagomål efter förra gången. Nu efter tre veckor fick jag ett svar eller vad man nu kan kalla det för. Det verkade bara vara ett standardsvar som dom har till allt. Dom tog till sej mina synpunkter... osv. Synpunkter var det ju inte utan ett stort klagomål.
Resan denna gång gick till också Linköping och barnbarnet, jag skulle vara barnvakt på lördagen. Den nedre bilden visar vår fina fikastund. Den bruna "tårtan" hade jag med mej. Den är i trä och har små kardborreband mellan bitarna som gör att den går att
skära isär med medföljande kniv i trä. Träfatet ingick det också. Här fikade vi, ekorren, Mimmi (som bara öronen syns på) barnbarnet och jag hela lördagen.
Nu har jag semester hela veckan och ska avsluta det gamla boendet, mycket städning är gjord, men ändå en hel del kvar. Yatsy har fått vara där i helgen när jag varit borta. Idag när jag kom ut dit verkade det som hon var rädd att få åka till stan igen. Hon kröp in under ett överkast och gömde sej. Det var ju bara det att rumpan stack ut.
Stickat blir det nog inte mycket gjort denna vecka, men det kommer säkert bättre tider till det också.

Inga kommentarer: