måndag 11 juli 2011

Bara tre veckor kvar!!!!

 Ja då menar jag till semestern. Jag går av söndag morgon den 31 juli.Jag har inte en massa "måsten" men väldigt mycket roligt jag vill göra. En sak är att läsa, jag har beställt en flera pocketböcker från Bokus. Kunde inte låta bli att beställa en stickbok också. Dom är ju billigast på böcker men å andra sidan beställer jag nog fler än om jag köpt dom i bokhandeln, så det jämnar nog ut sej.
Dessutom ska Yatsy få åka med ut till stugan på semestern. Jag tycker synd om henne nu när hon blivit innekatt igen. Fast det verkar som hon trivs i lägenheten och verkar nöjd med att sitta på balkongen och spana.För några dagar sedan blev 
                                                                                    det ett väldigt liv här utanför. Det var tvåkatter som slogs. En såg ut som Yatsy, så jag rusade ut på balkongen för att se bättre, men där satt hon och tittade på.
Om någon vecka ska jag gå ut och fotografera balkongen från utsidan. Jag har satt balkonglådor nedanför nätet och sått klängväxter, Blomman för dagen, Luktärt och Krasse och nu håller vi på att växa inne. 
Bilderna visar dels blommor ute i stugan som jag fotat idag och dels min roliga stickning. Det är till barnbarnet. Färgerna stämmer väl inte riktigt med verkligheten, men man blir glad av att se dom.
Jag har jobbat tre nätter nu fredag, lördag och söndag. Ibland när jag har gjort mina pass får jag sådan energi och det innföll idag. Efter frukosten tog jag bussen, bilen är utlånad, till stugan. Jag plockade jordgubbar, vita vinbär och lite körsbär. Tog bussen hem igen, tog ur körsbärskärnorna och bakade paj av dom. Jag gjorde i tre små aluminiumformar, lagom till två personer. Jag la in ett bakplåtspapper på gallret i ugnen som skydd om det pöste över. När jag skulle sätta in pajerna brann pappret. Det bästa hade ju varit att låta det brinna upp, inget kunde ju hända där, men jag drog ut det och slängde i vasken och spolade vatten på. Nu ska jag i alla fall sätta upp brandfilten på väggen och inte bara ha det liggandes någonstans i köket. Det ska ju gå snabbt att få fram den. När jag var klar med pajerna såg att det skvätt körsbärssaft när jag rensade och började städa. Sedan när jag ändå var igång städade jag köket ordentligt, fortsatte med hall och badrum. Nu får det vara bra för idag, så nu ska jag sätta mej och sticka en stund innan jag lägger mej.

Inga kommentarer: