tisdag 19 juli 2011

Bättre sent än aldrig...

Ja då menar jag Västtrafik. Jag skulle ju åka tåg från Nässjö i Påskas men tåget saknade förare. Igår fick jag pengar tillbaka på Resegarantin, 300 kronor. Summan var ju bra för det var 55 kronor jag fick lägga ut för tåget från Göteborg. Bussresan betalade vi ju inte. Det blir nog mycket mer som dom måste betala ut nu, dom hade ju missat att lokförarna skulle ha semester! Första helgen var 60 tåg inställda! Sedan ska jag kanske inte skylla på Västtrafik utan DBS som är dom som kör tågen åt Västtrafik.
Bilden visar hur min balkong ser ut nu. Krassen som håller på att ta över helt skulle enligt fröpåsen vara Buskkrasse, men det är det minsta den är. Jag tycker att det blev riktigt bra ändå. Den ringlar omkring inne på balkongen också.I bakgrunden syns  några luktärtsblommor. I lördags efter jobbnatten satt Yatsy och jag här ute och tog det lugnt dvs jag stickade. Nu har jag gjort färdigt barnbarnets tröja som fanns med på förra blogginlägget. Det blev bra men kanske lite stor. Den var väldigt rolig att sticka men det blev mycket trådar att fästa när den var klar.
Dom två lediga dagarna har jag varit ute i stugan en del. I söndags regnade det ju visserligen men jag skrapade färg på fönsterbrädor och fönsterkarmar på insidan. Denna gången var jag lite försiktigare, förra gången fick jag så ont i ryggen dagen efter att det var svårt att böja sej. Igår plockade jag lite vildhallon som jag gjorde pajer av och frös in. Det känns i ryggen idag. Igår kom också mitt bokpaket från Bokus, en stickbok, en receptbok och 3 pocketböcker. Semestern blir till att måla fönster, läsa och sticka.
Nu ska jag iväg och jobba tre nätter, dessutom har jag blivit förkyld. Mina förkylningar brukar inte bli så svåra så att det är väl bara att kämpa på .Jag får ta det lugnt mellan passen

1 kommentar:

Siv sa...

Vilken härlig balkong! Hoppas blommorna håller sig länge, så du får full valuta av dem.
Min semester är nu slut och mina första två jobbnätter börjar i morron! Tiden bara rinner iväg....
Njut av din ledighet, det är väl snart dax för din semester!?