söndag 11 september 2011

Semester igen!

Ja, då börjar jag en semestervecka. Det var tur att jag lagt in om den, för det har varit en intensiv jobbperiod nu. Dels har jag gjort extrapass och dels har det varit mycket att göra, speciellt under jourtiden. Mellan passen har jag fått sova mest hela tiden.
I helgen har jag dock hunnit virka dom här små dukarna. Dom ska ligga på min pidestal som jag tagit hit från stugan. Jag letade mönster länge för mina gamla hade jag slängt, hade inte tänkt virka några dukar mer. Jag kom på att våran fina garnaffär "Garntua" kanske hade några. Dom hade en hel pärm med virkmönster från 70-talet, rena guldgruvan.
Just nu håller jag på med lite småsaker, bl.a. virkar grytlappar. Jag har fått en hel kasse med bommulsgarn i riktiga 70-talsfärger, gult, orange, grönt och brunt.  Det ska nog bli en filt till barnbarnets dockvagn också.
I veckan tog jag också tåget till Göteborg och träffade sonen över en fika.Vi ses ju inte så ofta fast det inte är så långt till bort Jag har också gjort stora affärer, beställt ett monteringsfärdigt förråd och köpt två äppelträd. Det är något jag saknar, där vi fick vi alltid massor med äpplen. Förrådet ska vara till trädgårdsmöbler och gubbens verktyg. Det är på 15 m3 och har två rum så det blir nog perfekt.

Inga kommentarer: