torsdag 29 september 2011

Mera sockar.

Då har jag stickat mej ett par sockar till. Dom är i Regia och har resår även på ovansidan av foten. Jag tycker dom sitter så bra då. Garnet köpte jag på rea för något år sedan och har det även i blåa färger.Fast nu är det fuskpolo som gäller. Jag har haft besök av min stickande svägerska och hon har beställt det.
Mera svamp har jag också plockat och det utan att ha gått vilse. Igår plockade jag både trattkantareller och vanliga gula, som jag gjort svamppajer av idag. Dom blev riktigt bra och det är så skönt att ha lite färdig mat i frysen när jag inte känner för matlagning.
I går kväll var jag också ute och tittade på "Ljus i Alingsås". För er som inte vet så kommer det ljusproffs till stan som ljussätter platser och byggnader och som man kan gå och se under hela september månad. Det roliga är att det är så många som gör det och man behöver inte känna sej ensam när man går där i mörkret.

Inga kommentarer: