lördag 22 oktober 2011

En grinig gammal kärring!



Ja, det var så jag kände mej i måndags eftermiddag, men det bästa var att jag nästan njöt av det. Jag var på Willys och handlade och såg i deras annons att Arlas ostar var ca 25 kr kilot billigare. Vad bra, då tar jag en prästost, den gillar vi båda. På hyllan stod dat vanliga priset, så jag sa till i kassan. Expediten kollade i datan och där var det ordinarie priset, upp med reklambladet  och kollade, iväg till en annan expedit för att fråga och sedan fick hon manuellt lägga in priset för den staccars osten. Under tiden växte den redan långa kön, men jag brydde mej inte. Det är bredrägeri av Wiilys tycker jag, även om inte pengarna spelade så stor roll för mej.
     Idag är jag mellan två jobbnätter. Det är så roligt att komma hem, när det kommer en svart katt sladdandes ut i halen och möter mej. Sedan har vi en lååång "gossestund" innan jag sätter på kaffe och tar en lååång frukost. Jag försöker och inte ha något inplanerat den dagen utan göra lita vad jag känner för.
         I veckan har jag varit i stugan och lagt in mitt plockepinn till förråd i den lilla ladugården. Det har varit ett torpställe en gång i tiden med en ladugård och en ko. Den är inte stor som sagt, så dom långa delarna var lite passande för att få in genom dörren, men det gick. Nu får det ligga där till våren Först måste vi göra iordning grunden. Vi har stenar men behöver nog få hem ner grus.

Inga kommentarer: