söndag 16 oktober 2011

 Den första bilden visar Yatsy på sitt favoritställe ute i stugan. Hon sitter uppe på en stengärdsgård, som gränsar till en hästhage. Huset i bakgrunden är närmaste grannen. Vi var ute i fredags på min lediga dag. Jag tog med min cykel som stod där hem till stan, för den andra finns ingen fungerande ljuse på. Denna har dessutom fungerade växlar på. Den i stan har haft det också, men eftersom jag aldrig använde dom så fungerar dom inte längre. Igår tog jag en längre cykeltur i det fina höstvädret.Jag har en väldigt fin tur som tar ca 1 timma och också går en bit utanför stan. Alingsås har många fina cykelvägar att variera med.
På vägen gick jag in på Maxi och köpte en mus till Yatsy. Den prasslade och luktade kattmynta. Den var rolig i så där fem minuter, sen var den väl död. Däremot hade King ett gott öga till den och på bilden ligger hon och vaktar den för honom. Jag trodde att prasslet skulle göra att hon gillade den, för hon har lekt väldigt mycket med en bred prasslande tejpbit, men inte då. Nu ska jag inte köpa mer leksaker till henne, för det är alltid dom hemmagjorda som är roligast. Fast det har jag tänkt många gånger och så köper jag något ändå.

Inga kommentarer: