fredag 7 oktober 2011

Inför vintern!

 Den första bilden visar en löskrage, eller vad det nu kallas, som jag stickar. Den ska sys ihop i sidan så att det blir en lång tub. Jag stickar på stickor 6 och 3 räta - 3 aviga. Den är ganska tråkig att sticka för det "händer" ju inget utan när den är lagom lång ska den bara maskas av. fast det är ju bra stickning om man vill se på TV samtidigt.
Den andra bilden visar två löspolo som min svägeska ska ha. Dom är olika tjocka men annars lika.
Det börjar ju kännas nu att det är höst och snart dax att plocka fram vinterkläder. I vecka fick jag köpt nya kängor, det var ett måste. Dom gamla har jag haft i tre vintrar, för jag har inte hittat några som passat.    Dom måste kännas perfekta direkt när jag provar, för annars är risken stor att jag får ont i fötter och rygg. Vad som var dåligt är att trots att dom är dyra, måste man impregnera dom själv.
I veckan har vi också fått hämtat hem förrådet som jag beställde tidigare i höst. Dom sa att vi kunde låna kärra där men när vi kom dit var den alldeles för kort och kunde inte lasta så mycket heller. Var på båda Statoil och tittade men ingen bra kärra hemma där heller. Till slut fick vi dock tag på en privat kärra som var stor och kunde lasta mycket. Det räckte med att köra två gånger och dessutom lagligt. Precis när vi lastat av det sista vid stugan och lagt över presenning kom regnet. Vi ska försöka att förvara den i ett uthus över vintern och så får vi montera ihop den till våren.

Inga kommentarer: