lördag 7 januari 2012

En bra dag!

I dag har jag fått gjort mycket, men fotot tog jag i början av veckan när jag också hade en flitig dag. Det är två skinkpajer, två glutenfria surdegslimpor och åtta flaskor saft. Saften kokade jag av sommarens sista vinbär och hallon. I dag har jag bakat två vanliga limpor och två broccoli-ädelost-paj. Jag har haft problem med det trådlösa nätverket hela veckan och har bara kunnat koppla upp mej på den bärbara datorn. Kablarna räckte ej mellan modemet och min dator. Idag har jag varit och köpt ett nytt och dessutom klarat av att instastallera det, så det fungerar på båda datorerna. Jag känner mej väldigt stolt över att inte behöva be om hjälp. Det är ju bra att vara enveten!
Dessutom har min stickande svägerska varit här i eftermiddag. Vi har pratat stickning och druckit kaffe en bra stund.
Gubben har varit bortrest i helgen så jag har fått gå ut med King. Nu är det inte jag som hänger efter honom utan det går mycket bättre. Jag har läst någon gång, att vill hundarna dra ska man stanna och inte gå igen förrän dom slutat dra. Jag har försökt göra så och det verkar faktiskt fungera riktigt bra. Sista gången vi var ute fick vi en riktigt fin prommenad.

Inga kommentarer: